lördag 19 mars 2011

Sol , värme o frisk luft...

ska ju göra underverk med kroppen,
så i dag har jag varit ute mycket.
Jag har  också varit på eriks-hjälpen en sväng.
De har små behändiga tygstycken rullade ungefär så som
Panduro brukar göra med sina kvilttyger.
10:- rullen kostar de.
Jag har i alla fall köpt mig några stycken så jag ska ha lite o plocka av.
Lite svårt att hitta tyger som matchar varandra såvida man inte vill sy lite julbetonade saker.
Men det gör inget.
Jag har en annan lattjo liten pryl också...

Så ser de ut.
Vad jag förstår så skall jag kunna använda dessa 14 mallar till att skära ut
 till en stjärna m 8 uddar i 30 olika former.
Det är ju bara det att jag fattar för dåligt  eller är väldigt osäker o inte vågar ge mig på det.
Mest beroende på att jag inte vet hur man skall sy ihop till ett block...
Jag antar att man får göra lite som att man syr ihop några delar
 o sedan några o sedan syr ihop dem i raka linjer...eller ngt sådant.
Pyssel o pussel.
Måste ju testas ngn gång.
Fast inte just nu i vart fall,

Nu börjar det bli dags att stoppa ngt i magen säger den - uj så den knorrar.
Cu later
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!!!


1 kommentar:

  1. Oj, det var en massa mallar att hålla reda på. Ser väldigt avancerat ut. Du får försöka hitta de raka linjerna så du inte behöver sy hörn mitt i stjärnan, då blir det nog svårt att få ihop snyggt.
    Lycka till! :)
    Kram

    SvaraRadera