söndag 13 mars 2011

Har suttit o testat lite

såg på Evaj:s ett par täcken som jag undrade hur man gjorde..
Fick lite hjälp där o så testade jag lite.
Vet inte om jag gjort rätt förstås -dessa är små - 1,25"x1,75" och 1,25"x1,25"
får se vad det blir av testet. Ja själva rutan är ju lite större då kanske som en grytlapp o bara överdelen inget under...
Det är alltid lika roligt att testa något nytt.
Undrar över det där med 9-patch...
Är det helt enkelt så att  den rutan består av 9 andra rutor eller hur är det?
finns det regler för hur de ska se ut?
Ja huvudet är fullt av en massa ?????????????????????
Kramizar
ps bilden tagen med webkamera så inte alltför bra...ds

4 kommentarer:

  1. hej vilken fena du har blvit med att sy quilt. själv har jag inte kommit igång med de riktigt ännu. Kanske är så med låst blogg att uppdatering ej syns, inte vet jag hur man ändrar det tyvärr. så de som vill se får väl kika in då och då istället.

    SvaraRadera
  2. Dina fyrkanter och rektanglar är mindre än mina ,,men visst kan man gör i vilket mått man vill.Roligt du testade!!Kram

    SvaraRadera
  3. Du är en baddare på att klura ut saker. Jag tycker att du är jätte duktig.

    SvaraRadera
  4. Tack för era goa kommentarer - det sporrar att fortsätta!
    Kramiz

    SvaraRadera