torsdag 10 mars 2011

Busväder ...

Ja nog busar vädret med oss alltid.
tittar ut genom fönstret precis innan jag skall gå ut med Walle
och det kommer stora snöflingor.
Kommer nedför trappen o utanför porten o det haglar o blåser ,
kommer ut på trottoaren o det regnar o blåser!
Snacka om snabba omslag! En sträcka på ca 15 m...
Gick en liten bit o det varken snöade , haglade, regnade eller blåste resten av promenaden....
Men inte bara detta har jag fått gjort.
Jag har letat o letat o letat efter ett mönster till en liten
förklädesklänning jag visste att jag hade (i hopp om att den INTE hamnat på vinden).
Det måste den ha gjort så - testade att rita ett eget mönster-
Det blev m.a.o. lite do-redo som ett test.
Ett gammalt bomullstyg tvättat o klart fick stryka med till ett par tights/byxor o till
förklädesklänningen.
Prematurdockan "Lill-Johanna" fick ställa upp som mannekäng. (Hon sov så det gick ju bra...hihiii)
Storlek 50 ca är det på kläderna o dockan håller en längd på 44 cm.
Det får nog bli fler sådana set- ser ju ut att passa bra.
Dessutom är det ju alltid roligt att  ha ngt som "passar" till sin lilla minsting.
Annars går det lika bra med en docka.
Kramizar

3 kommentarer:

  1. I Stockholm skiner solen och det är +3 men molnen hopar sig mer och mer :(

    SvaraRadera
  2. Jag har varit till Köping och vänt. En bit utanför där, så var åkrarna alldeles vita. Inga öppna fläckar. På vägen hem regnade det. Nu tror jag det är uppehåll.

    SvaraRadera
  3. Lika busväder i Ockelbo igår, söt förklädesklänning skall nog ha några liknande sparade efter min Johanna

    SvaraRadera