lördag 26 mars 2011

Hjälp...

Nu känns det som att stå med skägget i brevlådan...
Jag har nålat ihop topp vadd o underdel med säkerhetsnålar.
gjort en "sandwich" ????


NU
vet jag inte alls....
Skall nålarna sitta tätare eller är det OK så där.
Dessutom kom jag på att det väl är brukligt att sätta någon slags
etikett på baksidan.
Vad skriver man o är det ok om jag broderar direkt på baksidan????
Alltså bara i baksidestyget?
Ja ni ser jag har många frågor men jag måste ju få färdigt eftersom jag skall ta det med mig närjag åker till
Köpenhamn snart. Den 7 april bär det iväg.
Mycket jag ska hinna med innan dess.
Kramelikramisar alla o ta hand om er o varandra!!!



2 kommentarer:

  1. Det är svårt att ser hur långt det är mellan säkerhetsnålarna, men jag tycker det ser ut som om det räcker.

    När det gäller etiketten så brukar jag sy den färdig och nåla med den när jag syr på kantbandet. Två sidor får jag fästa för hand.
    Kolla på http://tinyurl.com/4q3mzjw
    så ser du hur jag har gjort. Just detta täcke var en beställning

    SvaraRadera
  2. Jag som tänkte skriva att du skulle nåla lite mer!
    Lärde mig en gång att man skulle kunna lägga ut sin hand på arbetet och då skulle det finnas 5 stycken säkerhetsnålar under den.
    Det rådet följer jag INTE, men man minskar risken att sy veck på baksidan med ett ordentligt utspänt och fastnålat bakstycke.

    Ang. etiketterna håller jag helt med Birgitta!

    Du kan hitta många bra beskrivningar i böcker och i lappteknikstidningarna som man köper i Pressbyrån. Kolla också om det finns någon kurs i lappteknik på din hemort.
    Då får du säkert "tips och trix" på hur du får ihop dina arbeten!
    Avslutningen på ett arbete är ju pricken över I och dina rutor som du sytt i denna kvilt är SAGOLIKT SÖTA!!!!
    Grattis till ett fint jobb!
    Kram Maja

    SvaraRadera