söndag 27 mars 2011

Kviltningens under...

Nästan klar.
Blev lite sprätta på sömmen runt det blå.Skall nog göra det i morgon orkar inte nu.Blev lite tok på ett par ställen.
Svar till er alla  - jag har en gammal Husqvarnamaskin optima 185  vet inte om det finns övermatare till den det var min mammas gamla maskin. Den orkar knappt mata alls får bli med handgriplig frammatning emellanåt.
Jag har nog lite högre krav på mig själv denna gång - men förhoppningsvis så gör jag avkall efter otaliga misslyckanden. Sy o sprätta är tydligen vardagsmat..hihi...
Skall ju göra en lukkekant o kom just på att jag har inte en aning om hur bred man skall ha remsan eller om det ens finns några regler för det - dessutom - måste den vara i avvikande färg? Kan jag ha den i samma färg som baksidan som är ljusblå med svagt vita ränder  eller ska jag ta den gråblå eller den klarblå? Jisses vilket huvudbry jag skaffat mig.
Men jag lutar nog åt det ljusblåa eftersom hon inte ville ha så "mörkt" som hon uttryckte det.
Det får nog bli så ja....
NU ska jg nog gå o leta reda på enkudde eller ngt o luta huvudet mot så höres vi ...
Ha en skön kväll
Kramelikramisar alla o  var rädda om er o varandra!!!

Haha det hade snöat såg jag när jag var ute med Walle nyss - bara lite men ändå...

1 kommentar:

  1. Jag brukar skära mina remsor ca 6 cm eller 2 1/4" och sy med 1/4" sömsmån. Ta någon färg som finns i kvilten så att det syns lite skillnad. Kanten blir ju så smal.
    Lycka till!

    SvaraRadera