fredag 18 februari 2011

Strålande....

Vilken härlig morgonpromenad vi fick
i dag Walle o jag.
Vi gick upp till sjukhusets apotek så jag fick hämta ut min medicin.
Träffade en gammal bekant också.
Dessvärre hade personen blivit långliggare på äldre/vårdboendet ...
Tallåsen. Som faktiskt ligger på vägen upp till sjukhuset.
Hmmm - vilken tankeställare man fick. Jag hade ju kunnat gå förbi lite då o då
o sagt Hej i alla fall. Kan ju inte vara så roligt att ligga där jämt utan så mkt besök.
En väldigt aktiv människa som numera åker rullstol....skäms på mig.
Men jag får väl trösta mig med att jag inte visste...
Känner mig ju jättedålig som medmänniska i detta läget men jag får bättra mig
 o knalla förbi när jag har vägarna ditåt.
I dag skall jag knalla omkring o shoppa lite. Hemköp o Lidl .
De ligger ju inom bekvämt gångavstånd.
"Dramaten" -läge kanske...haha...Är jag sååå gammal? Näe - men det kan vara skönt att
slippa bära tunga saker.
Fyndhuset skall nog också bli drabbat av ett besök. Billiga tyger!!!!
De hade stängt i onsdags för nya tygers framplockning.
Kan ju va lite intressant att se vad de fått för nytt.
Men det kanske är bäst att lämna den stora plånboken hemma  - bra billiga priser på tyg o garn o annat har de ju så ......lockelserna är många.
Bara att ge sig iväg ut nu då.
Kramelikramisar alla!
Ta hand om er o varandra!!!

1 kommentar:

  1. önskar dej en trevlig helg från ett kylslaget Ockelbo brrr om de blev vår nån gång då, men verkar vara långt borta

    SvaraRadera