fredag 4 februari 2011

I morse snö -nu tö...

I mrose snöade det o såg mörkt ut.

Visst halt o otäckt var det.
Flera har halkat omkull i morse så akuten var "full" enl en som
råkade illa ut o var där.

Men nu skiner solen o det är så härligt ute.

Jag längtar efter att få tröffa min äldsta dotter nu.
Det var ju längesedan vi sågs.
Eller egentligen inte.
Det finns ju "Skype"
där kan vi ju se varandra.
Dessvärre är  hon ju för långt bort för en kram ändå.
Skulle vara kul att åka till Köpenhamn o hälsa på så jag får se hur det ser ut däår.
Vi får se långre fram i vår om det inte går att fixa till dess.
Vi har talat om det så jag hoppas det går bra.
Synd att man inte kan ta med hunden.
Det verkar jätterörigt att ta honom med.
Det skall vara Rabies vaccinationer innan man åker - tar typ ett halvår o så ska hunde3n avmaskas av dansk vet innan man åker tillbaka hem till Sverige igen.
Han är ju snart 13 år så jag tycker inte att jag ska utsätta honom för både det ena o det andra.
Han ska få åldras  i lugn o ro - så han får vara hemma hos yngsta dottern om allt går bra.
Det är bra att planera i god tid då hinner man fixa det mesta.hihi
Har skurit till remsorna jag skall ha runt cq-rutorna jag broderade. Så nu sitterjag o nålar fast dem.
Det blir en ram i två olika blå toner. Det är ju ett "vintertäcke" motivmässigt i alla fall.
Skall sätta in bild när jag kommit så långt.
Nu får det bli en sida i taget  haha.
Kramelikramisar i solen o var rädda om er o varandra!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar