torsdag 24 februari 2011

Brr ...sa Kasper - när han såg en naken häst....

Ja ATTANS
NU är det kallt ute!
- 24 ....
Det är så jag drar mig för att gå ut faktiskt..
Men så enkelt är det ju aldrig.
Jag kan ju inte bara vägra utgång - det skulle se ut....hahaha
Stackars Walle skulle ju tro att matte blivit alldeles knäpp.
Så -utgång får det bli - vare sig jag vill eller inte.
Men visst är det på både gott o ont med hunden - det bästa - är ju hans sällskap o mysiga sätt -
och jag uppskattar ju egentligen  att jag kommer ut o får motion varje dag.
Det är ju kalas då man haft hjärtinfarkt - sköna promenader - för när man väl kommit ut så är det ju skönt.
Majas bus-utmaning börjar ta form. DET är roligt tycker jag...
Min egen fotoutmaning höll jag på att glömma alldeles - men i går
då jag var på väg till bussen o Johanna (yngsta dottern) o solen sken så vackert så blev det faktiskt en bild.
Jag skall bara......
lägga över till datorn från kameran så skall jag bjuda på en härlig  vy.
Får bli efter utgången nu.
Jag fick god mat av Johanna i går. Mums...hemlagat. Korv stroganoff o ris på hennes eget sätt. Härligt starkt kryddad med cayennepeppar o med cremefraiche o grädde o tomatpure o lök o gottis.
Så klippte jag topparna på hennes långa härliga lockiga hår.
Roligt var också att Alice ringde på Skype hos Johanna  när jag var där så jag fick ju >"träffa" båda samtidigt på det viset. Sådant är ju jätteroligt. Alice bor ju i Köpenhamn numera så det är ju en bit.
Men nästa månad - då skall jag dit på besök ett par dagar. Åka tåg.
Det skall bli roligt att få se hur de bor. Ser verkligen fram emot det.
Men oj vad jag svamlar  - jag skulle ju gå ut med Walle...hihi...
bäst o sätta fart.
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar