måndag 14 februari 2011

Kram till alla på alla Hjärtans dag...idag...

Så Här långt har jag kommit
på bebis kvilten...
blev ju tvungen att bredda den lite...
Nu ska det vara en ram runtom o en ram runtom -
o en kant runtom.
Tror jag sa rätt...svårt att hålla räkningne :=)
Rutorna gick ju under benämningen "Winter Crazy Quilt", så jag tyckte ju
att grundfärgen skulle vara lite blå.
Den som skulle ha det tyckte att det var lite mörkt så jag försökte hitta ngt ljusare
blått tyg i mina gömmor - hyllor, kartoner o annan förvaring.
Tidsödande så jag misstänker att jag kommer att gå o köpa ett nytt tyg i stället för det mörkare blå som jag tänkte sätta längst ut.
Men men inte värt att säga  ngt i förtid blir nog skojigare att bara få se slutresultatet tror jag.
Knepigt o knåpigt men visst är det kul att göra i alla fall.
I dag har solen skinit läänge. Skönt men kallt o vi lär väl få bitande kallt i kväll o i natt.
Brr... när man tänkter på det!
Nu ska jag göra lite att stoppa i magen så  -
Ha en bra dag!
Kramelikramisar alla o ta hand om er o varandra...
Oooops klockan har varit tyst nu en stund men jag gillade gökuret.
Tror man skall kunna klicka på den föratt komma till sidan där den fanns.




7 kommentarer:

  1. här kommer en alla hjärtans dag kram från Ockelbo

    SvaraRadera
  2. Din kvilt går framåt fint!
    Den blir nog väldigt fin ska du se!
    Kram på Valentin!
    Maja

    SvaraRadera
  3. Det vill bli bra - lycka till med fortsättningen

    SvaraRadera
  4. Hur gör man för att lägga in klockan i bloggen?

    SvaraRadera
  5. Svar till Birgitta o andra intresserade....man ska gå in på design o lägga till gadget ..ngt med java script...kopiera in länken där o spara så skall klockan komma fram
    Kramiz

    SvaraRadera