måndag 18 april 2011

Undrar just...

Hur mycket sömn man behöver egentligen???
Vaknade vid halv 4 tiden o kunde inte somna om.
Har suttit vid datorn o lagt patience o vandrat kring lite mellan kaffekoppen o skärmen.
Har försökt lagt mig i soffan o kollat på tv men det är som det är.
Visserligen gillar jag att vara uppe tidigt -
MEN -
inte sååå tidigt.
Man får ju tassa kring på tå vet ja - golvknarr o grannar - vill ju inte väcka dem för tidigt heller.
Bra tips någon?
Kaffet brukar jag allt vänta mig när jag är vaken tidigt men när jag märker att det inte funkar att somna om så...
Morgonstund har guld i mund sägs det ju -
jag får ju lov att säga att när det är någorlunda varmt ute så är ju balkongen en underbar plats för morgonfikat.
Enda stunden man får höra fågelkvittret utan störande bilar.
Snart dags för nyhetsmorogn på tv 4 o det är ju alltid roligt att lyssna på dem.
Kramiz!


1 kommentar:

  1. Usch så otrevligt tidigt du vaknade. Jag brukar sätta på radion i min mobil och stoppa en propp i örat för att ligga och slölyssna. Då somnar jag oftast om. Att jag bara sätter i en propp beror så klart på att jag ligger på det andra örat. Man kan naturligtvis ha en vanlig radio också, men det här vande jag mig vid när jag var sambo.

    SvaraRadera