måndag 25 april 2011

Sol soool soooooool

på en himmel så blå......
Helt otroligt soligt o varmt!!!
Ljuvligt underbart o alla blir sååå glada -
vilket jag tycker är så kul att höra.
Visserligen spökar hjärtat en del men jag vet inte om det är kärlkrampen eller hjärtat
eller pollen eller vad det är.
Var på akuten i går o de ville lägga in mig
men eftersom inte hjärtenzymerna indikerade ny infarkt
tyckte jag att jag kunde vara hemma ett tag till.
Jag menar jag kan ju andas o gå ut med Walle  även om det går långsamt.....
Kreativiteten i övrigt får väl vila sig den också ett tag till.
Fick ju inte göra något ansträngande o jag gick ju hem på egen risk mot att jag lovade att jag inte skulle gå upp för backen till sjukan
 nästa gång utan ringa 112 efter ambulans.
 Det är ju i o för sig ruggigt att behöva göra -
för då är man ju jättesjuk o det erkänner jag ju inte så klart.
Men sitta härinne med datorn en stund går ju bra
o kanske även sy ihop ngt UFO som ligger....
kanske...
Värmen tar ju ut sin rätt man blir ju ganska matt o slö av den med.
Ligga i en solstol o sola skulle kanske inte va dumt ...eller
inte sola ändå blir ju lite starkt med solen i ansiktet o ögonen men det är skönt att vara ute.
Jisses
vilket gnäll....
sorry det var inte meningen.
Men i kväll när inte solen är så varm längre skall jag gå en lite längre promenad med Walle.
Blir en liten fika hos Fredrik o Isabel (då får jag ju vila)
så blir det en lagom promenad hem igen. Tur de inte bor såå långt bort.
Kalasvänner - fick ett bord (utemöbel) av dem för en stund sedan.
Vårt bord (till "huset) gick ju sönder för ngt år sedan
så vi hade inget o så skulle de köpa nya utemöbler o slänga det gamla.
Men det funkar ju här. Så det tog vi tacksamt emot.
Bugar o bockar o tackar!
Kramelikramisar alla!
Var rädda om er o varandra!!!

3 kommentarer:

  1. Inget vidare att vara sjuk, men du får ta de lugnt och njuta av vädret istället.
    Själv har jag änteligen fått tillbaka orken efter en hemsk vecka med förkylning. Hostan e kvar men jag är ju pigg nu och det är huvudsaken det.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska vara lite mer rädd om dig själv lilla gumman. ta du och lägg dig i en sol stol ett tag men i skuggan och vila ..

    SvaraRadera