måndag 24 oktober 2011

Jaha - så har jag fått pippisnurren igen....

Nä - så farligt är det väl inte egentligen...
Men...
Jag ska sy en overall till Noah o så har jag kommit på att
det blir nog för tunt med bara fleece som foder -
jo det är en uteoverall med babycord  som yttertyg.
Nåväl - glad i hågen så har jag klippt till yttertyget o fodret o kom då
på detta med  tjockleken  - alltså leta jag fram "vaddfodret" o klippte till
det också.
Nu har jag nålast ihop fodret med "vadden" o skall då
till o börja med "kviltning" av detta.
Men....
Hjälp!
Jag har ju aldrig gjort ngt sådant så nu
sitter jag här o river mig i skallen o börjar undra om jag var
heelt tokig som gav mig på detta.?!?
Hur i hela fridens dar gör man?!?
Syr jag lite "hipp som happ" o kors o tvärs eller vad gör man?
Vilken stygnlängd?
Det är väl som att "Frihandskvilta"?
Vill ju bara att lagren håller ihop lite.
Det yttre lagret vill jag inte mer än brodera  ngnting litet på.
Jisses nu har jag tusen o en frågor tror jag men men -
den som inte frågar får inget veta...fniss.
Kramelikramisar alla!!!
Ta hand om er o varandra!!!

1 kommentar:

  1. Du är så himla duktig så det där löser du ...
    vad varm och glad noah ska bli
    kram och sov gott

    SvaraRadera