fredag 7 oktober 2011

Fnys o nys o mys...

Haha vad jag  är aktiv - nej...
Nyser o hostar o snörvlar o kryper ihop i soffhörnan
stickandes eller bara sittandes o myser ( o nyser)
Visst är hösten trevlig?!
Regn o sol om varannat.
Orken har sprungit in i klädkammaren o gömt sig under alla kläder o grejer -
så den verkar inte bli lätt att hitta igen som det ser ut.
Men
lite stickande blir det ju stundvis i alla fall.
Hade tänkt det skulle få bli julklappar men har i dagarna
kommit på att det kanske är dumt.
Barnet växer mkt! o det blir ju snart snö...
Dopet är ju snart så det får nog bli till dess i stället.
Om fingrarna hänger med all stickning så ska jag ju förhoppningsvis
hinna med innan dess.
Får satsa på det..
:-)
Nu måste jag masa mig ner i tvättstugan o hämta tvätten så jag får
lata mig lite sedan...
Kramelikramisar alla!!!
Ta hand om er o varandra!!!


2 kommentarer:

  1. dax för stickning o kaffe va? Ska vi ta en kväll :) vore mysigt nu när det e kallt o jäkligt ...
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det låter med mys och pys och sedan kan man lägga till lite lys också. Nu blev jag nyfiken på vad du stickar men det är väl hemligt kan jag tro. Din mamma var ju stjärna på att sticka, hon stickade finaste klänningar och koftor m.m. till mina barnbarn och jag tror du brås på henne där.
    Kramizar

    SvaraRadera