måndag 9 maj 2011

En händelserik helg - för mig....

Åh - vilken härligt händelserik helg jag har haft.
I lördags tog jag bussen till Örebro för vidare transport till Stockholm
och Värmdö kyrka.
Min yngsta dotter m pojkvän hämtade mig vid Örebros station.
Skönt att få åka bil!
När vi kom till Stockholm o efter att ha fått stå o vänta vid broöppning
så hämtade vi upp min äldsta dotter med pojkvän som hade sovit på hotell den natten.
De hade ju åkt från Köpenhamn dagen innan.
Så klart var vi sena  - vi skulle vara ute  vid Värmdö kyrka halv 2 o kl var vid ett....
Men bara att bita i det sura äpplet o be en bön att vi trots allt skulle hinna...det var ju massa trafik o köer överallt.
Nåväl efter ett otal antal u-svängar o härligheter så var vi på väg ut ur stan i alla fall.
Till slut var vi framme vid kyrkan -
MEN
Inte en bil såg vi  -
Jo en bil som var på väg bort därifrån...
Hihi det är  ju Sofia säger flickorna  -
Sofia hade också blivit så snopen då hon inte såg ngn bil på parkeringen...
nåväl - vi körde lite högre upp vid kyrkan o se...
därs tod alla andra bilar så vi had ehunnit i tid ändå med ca 1 min tillgodo.
Phu!
Det blev lite kramkalas o så var det dags för dop.
Jättefint var det.
Barnen var så duktiga allihopa även lilla Agnes vars dopdag det var.
Agnes är mitt minsta barnbarn som min äldsta son Mattias o fru Linda ( som förresten bor på Värmdön) fått.
ca 5 mån gammal o så mysig.
Efter dopet blev det fika o frottering av/med bekanta...o andra...
Så goda mackor o ljuvliga tårtor.
Lite barn lek o skratt hanns det också med.
Dags för hemfärd då.
Den avlöpte medelst Yngsta dotterns pojkväns bil o med Alice m pojkvän o bebis i magen...
Vi stannade strax utanför Strängnäs o tog en cheeseburgare på MCDonalds
DET var faktiskt jättegott.
Vi fick skjuts ända hem till Linde.
Alice o Allan skulle stanna hos mig lite.
Johanna o Niklas skulle åka hem till Örebro.
Tusen TACK för skjutsen Niklas o Johanna!
Alice o Allan blev kvar hos mig till i dag.
Alice bestämde sig för att göra ett kuddfodral av gamla jeansben....
(foto kommer senare)
Hon satt i 2 timmar i morse o skar o klippte o testa o la ut tills hon blev nöjd...
Nu skall det bara sys ihop -
jag tejpade rutorna o rullade ihop så hon skulle kunna göra det hemma..
-Åh vad jobbigt det var ....tyckte hon - men kul.
Nu är de i Örebro o hälsar på.
Alice fyller ju 30 år o skall grattas lite i förskott så hon har en chans att träffa ltie kompisar som itne kan resa till Köpenhamn o gratta. Så i kväll är de ute o äter gott.
På lördag åker de till KPH igen.
NU
Skall jag försöka få detta lååååånga inlägg klart o försöka få in lite kort också på datorn...
Kramelikramisar alla som orkat läsa detta...
Var rädda om er o varandra!








4 kommentarer:

  1. Trevligt med dop när man får träffa nära och kära som man inte träffas så ofta.

    SvaraRadera
  2. Usch, för stressen att inte veta om man hinner fram i tid!
    Roligt att träffa nära och kära!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men ... alltså ... hallå där ... var det inte du som skulle ta det lugnt och inte stressa!?!?!? :)
    Vad kul för dig att träffa alla dina nära och kära. Barndop är ju inte så ofta man kommer på. Mitt yngsta barnbarn döptes i september 2010, i nästa månad blir hon 1 år. Guuuud vad tiden går fort.
    Kram Carmen

    SvaraRadera