lördag 29 januari 2011

Skapligt.....

I dag känns det nog lite skapligare än häromdagen i alla fall.
I dag har jag varit duktig.
HAHA
Jag har äntligen gjort de där rågsiktskakorna jag så länge
drömt om att göra - men -
inte hittat receptet till.
Tröttnade på sökandet i min receptsamling (några pärmar)
så i dag gick jag in på nätet o googlade.
Vips så hade jag ett bra.
Men hur de smakar  - ja det visar sig när de svalnat.
De 4 kakorna ligger där så inbjudeande under sina bakdukar o bara väntar på att jag ska ta
fram kniven o skära lite i dem...hihi...
så i kväll blir det "lördagsmys".
Räkmackor m majonäs o ägg o lite dill.
Mumsigt värre.
Igår var det "snorkallt" inne här igen. Fattar inte varför det skall behöva vara så.
Jag blir ju så handikapad när det blir kallt runtikring mig.
Stel o absolut icke rörlig i lederna...skrämmande kinkigt!
Får se om jag fått upp värmen tillräckligt för att lyckas åstadkomma ngt
kreativt. Sy eller brodera ngt kanske.
Snabeldraken får stå o lata sig en dag till.
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!!!



1 kommentar:

  1. Gott med nybakat bröd!!!
    Skulle inte suttit fel!
    Kram Maja

    SvaraRadera