fredag 14 januari 2011

I går var jag i Örebro...

I går var jag o Grattade min yngsta dotter som fyllde 28 år.
Inte så lill-liten längre o tänk så de växer...
Det är ju på barnen man märker hur gammal man är - sägs det o - ja det stämmer nog.
Vi var på konditori Vasa o tog en jättegod skagenmacka o kaffe o varm choklad. Mamma bjöd!Jättesmaskigt!
Sedan var jag o shoppade lite. Var o tittade lite på H&M o de hade en tunika som var rutig o fin för 150:- men jag ångrade mig... Var sedan till Textilkompaniet o döm om min förvåning då de hade likadan tunika där för 129:- , men det blev en annan tunika med lite stråveck o en knapprad mitt fram.
Jag var på Symaskinscenter (Huskvarna-butiken f.d.) o där
beställde jag en kviltlinjal. 60x15 cm. Hoppas att jag valde rätt nu bara. Jag har ju ingen så det blir ju min första. Det blir nog lite mer kviltar gjorde numera än jag har gjort förr om åren. Jag har ju upptäckt att det
är ganska kul faktiskt. I alla fall så som jag gör....
I dag är det tvättdag - så nu skall jag knata ner i tvättstugan o byta maskin så nästa kommer igång. Kanske jag hinner få allt tvättat i dag. det vore ju inte så dumt.

Kramelikramisar alla o ta hand om er o varandra!!!

1 kommentar:

  1. Så kul både att gå och fika gott och att shoppa.
    När det gäller linjaler satsar jag i första hand på såna med inchmått, eftersom de flesta mönster använder såna mått.

    SvaraRadera