tisdag 28 juni 2011

Tänk....vad mycket ...

det händer runtikring en varje dag...
men ändå händer just ingenting  egentligen.....
varje dag har nog av sig själv men ändå sker ngt nytt o ingenting....
snacka om snurrigt.
Jag har snurrat ikring som en karusell men ändå varit still.
Alltså suttit i karuselllen.
Nog om det .
I dag har jag  varit i Örebro o köpt råtobak o hylsor...
rök kostnaden för 1 mån blir då ca 200 :-...
billigare än rökavvänjnings grejer...
sjukt!
Jag o Towa var också till min lilla dotter Johanna o hennes pojkvän Niklas.
Vi grattade Niklas på  hans födelsedag i efterskott...
men
bättre sent än aldrig....Han fick ett par broderade frotte handdukar med sitt namn o ett litet egenhändigt
stygnsatt motiv av "Linus på linjen".
Blev uppskattat!


Broderade också till midsommar en handduk till min granne
med en midsommarstång...
den fick hänga på spishandtaget o sprida lite glädje.
Alltid roligt att få ge bort något.
Midsommar blev en helg i lugn o ro.
Åkte ingenstans o träffade ingen.
Jo kompisarnas lilla katt som jag var kattvakt åt.
Med andra ord en lugn o skön helg.
Har även börjat med att sy mig en jacka men jag får nog erkänna att det är väldigt längesedan
som jag har sytt ngt klädesplagg till mig själv
 eller ngn annan så det var mkt jag hade glömt bort hur man gjorde
 - det tog bara lite längre tid då jag fick fundera lite extra...
Tydligen börjar jag bli gammal o glömsk!!!  :=))
Kramelikramisar alla o taq hand om er o varandra!!!

2 kommentarer:

  1. Fina handdukar!

    Nu är det längesedan jag sydde jackor-
    Hela 16 år sedan!!!
    Undrar om jag skulle komma ihåg?
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Du kommer snart ihåg hur man gör.
    Då repar du upp och gör om allt.
    Många kramar

    SvaraRadera