måndag 20 juni 2011

Bläh!

I dag är en ny dag!
Den blir säkert lika tråkig som alla andra dagar som varit...haha
trodde jag ja....
alldeles nyss så var det en spindel som kom farandes i håret på mig.
Gissa om jag hoppade högt.
Först låg den alldeles stilla här vid datorn men när jag skulle ta den i ett glas
pinnade den iväg som skjuten ur en kanon o bara försvann...
nåja den hittar säkert en springa den kan krypa in i o gömma sig igen.
I dag skall jag  brodera ett namn på en handduk o det är väl i stort sett allt jag VET att jag ska göra - för
i morgon fyller yngsta dotterns pojkvän år så jag tänkte gratta honom lite med en egen handduk eller så...
Bättre än inget i vart fall.
Skräpväder - tråkigt tråkigt - skräpväder - skräpväder - har det ju varit sista tiden så man har ju alldeles tappat inspirationen att göra ngt annars.
Blir mest att sitta inne o dega. Jo jag har faktiskt skrivit ut mönster till en jacka till mig själv o klippt ut o tejpat ihooooooooooooop - jisses nu sitter spindeln alldeles stilla i ena hörnet på skärmen. Den är va 1½ - 2 cm stor med benen räknat o se där försvann den igen - hehe-
Jomenvisst jag har ju nålat o klippt ut i tyg också så det skall väl sys ihop - test av mönstret vill säga.
Har köpt en skiva med mönster på fritidskläder från ett danskt företag ...
som i sin tur säljer från ngt ryskt företag "LEKO".
Man ksriver i sina egna mått (4 mått) o så får man ett mönster som skall passa.
Måste ju testa om det stämmer.
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!!!!



1 kommentar:

  1. Va rädd om spindeln-vill inte ha mer regn! Spännande med jacka snygga färger -det jag såg på proverna du hade :) vi höres kram

    SvaraRadera