söndag 5 juni 2011

Söndag alla dagar.....

Det känns som om det är söndag alla dagar i alla fall.
Folk åker till sina sommarstugor  eller gör små utflykter o har trevligt!
Själv bara ÄR jag.
Går här hemma i min lägenhet o bara trivs.
Grannarna är borta så det är alldeles tyst o lugnt.
Fast nu börjar det bli lite långtråkigt tycker jag.
Jo - jag har inte alls bara suttit o tittat.
Fixade ju till den ena symaskinen så nu har jag sytt en jeansväska m logga på.
Kan dessvärre inte sätta ut någon bild ännu då jag först vill överlämna den till beställaren.
Hoppas den godkänns.
Jeans var inte det lättaste att sy i har jag lärt mig nu.
I alla fall inte om man skall återanvända gamla jeans med allt vad dubbla sömmar heter.
nåväl - det är gjort nu i vart fall.
Jag har också fixat till en byxkjol som det var lite för snålt tilltaget i linningen
för att krypa i. Fick sätta i en dragkedja o öka linningen lite med lite estratyg o kardborrband.
Fick förstås "klura" lite men det var bara roligt.
Annars? - ja det har nog inte hänt ngt speciellt här.
Det har varit dragracing förstås o Linde  Vårdag m lite finbilar o så har det väl varit
bilutställning i Ånnaboda....lite jag lyckats snappa upp lite här o där när jag talat med folk.....
Annars då?
Näe ingenting.
Jag har njutit av att bara vara....
Kramelikramisar alla o ta hand om er o varandra!!!


3 kommentarer:

  1. Här är en till som är hemma och njuter av ensamheten. :) Mannen har jobbat alla dagar och jag har fått rå mig själv. Jag tåler inte att vara ute i solen så jag stannar helst inomhus nu när det är såhär varmt och soligt. Lite tråkigt är det, jag skulle också vilja vara sådär brun som vissa blir, istället ser det ut som om jag kom från kritbrottet. Jag har också sytt lite i helgen, inte mycket men lite granna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har varit uppe i Järvsö ett drygt dygn - lördag/söndag - i det torp där jag tillbringade min barndoms somrar.
    Nu äger min son det, så jag får fortsätta att njuta av friden där uppe.

    SvaraRadera
  3. Du är så himla kreativ. jag får inge gjort ..

    SvaraRadera