onsdag 15 juni 2011

Ny USÖ resa...

I går var jag in till USÖ i Örebro igen.
Nytt besök på Nuklear röntgen...
Haha - vilket litet strul  det blev en stund...
Kom dit i tid och fick min injektion av radioaktivt medel o en nitromex under tungan....
Efter det skulle jag gå o äta ngt en macka eller ngt o komma tillbaka om en timme.
Sagt o gjort gick till ett cafe o köpte en skink o ostmacka...
Satt sedan i väntrummet o kollade i tidningar - välförsett med sådana faktiskt.
Kommer inte ihåg i vilken tidning men i en av dem så fanns en artikel om
bl.a. Maja o hennes "tjejer" - lite roligt tycker jag så jag tog ett foto av den
artikeln så jag kunde läsa mer hemma sedan.
Lite mer än en timme efter injektionen kommer de ut o säger till mig att det har
blivit lite strul o problem men att det var en ingenjör på gång.
Kamerorna hade tydligen flyttat sig så de inte satt rätt på maskinen...suck!
Efter ytterligare en halvtimme kommer de o kikar omkring så jag frågar ju hur det går...
inte klart än!
Suck - dubbelsuck tänker jag o undrar om jag ska vänta eller komma tillbaka eftersom injektionen
går ju ur kroppen.
Då kommer hon på att de har ju faktiskt en maskin till - så då kanske de kunde ta mig där i stället - det skulle ju bara ta 25 min ..
Men - först skulle en liten baby röntgas men den var inte där o den skulle sova under tiden.
Hihi - de kom medan vi talade men babysen sov inte så jag fick i alla fall gjort min röntgen .
Det var skönt att bli klar - Typ 1 timme senare än beräknat visserligen men ändå...
trist bara att det börjat regna när jag gick mot bussen o se....100 m från hållplatsen ser jag hur min buss går därifrån....
trippelsuck !
Bara att stå ute o vänta i ca 50 min när nästa skulle gå...
tur man är härdad haha ganska så blöt o kall när jag kom hem igen då.
Gissa om jag va färdig att ledsna på allt när jag bara fick krångel hela tiden...
Men jag blev bjuden på kaffe o goa matjesillmackor i butiken under när jag kom o sedan for vi o
hämtade en soffa hos kompisen som skulle säljas.
Kvällen blev ganska så slapp efter allt o jag somnade som en stock när jag lade huvuvdet mot kudden.
Vaknade visseligen vid 5-tidne i morse men det gör absolut ingenting.
Jag känner mig utsövd i alla fall.
I dag är en ny dag o nya händelser.
Planerade ??
 JODÅ massor av saker - men ingen ide att tro att de blir gjorda haha.
Som vanligt så händer det säkert ngt som tillintetgör planeringarna.
Vi får ta dagen som den kommer - det är ju enklast hihi...
Kramelikramisar alla o var rädda om er o varandra!!!



2 kommentarer:

  1. Det ska ju vara du för att råka ut för en sådan resa, det är tur att du är härdad, var rädd om dig.

    SvaraRadera
  2. Vilken otur du hade. Skönt att dagen slutade bra i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera