fredag 1 juli 2011

Sommar sommar sommar....

det är fest i dagarna 2 här i Lindesberg...
Stadsfest kallas den med uppträdanden o sådant som hör festligheter till.
Kul!
Fast inte är jag där inte ...
jag är nog alldeles för lat tror jag - orkar inte gå ner till stan helt enkelt.
Skulle ha satt in utmaningsbilden för ett par dagar sedan men det glömde jag visst bort.
gammal o glömsk som det heter...eller?
Nåväl här är den med lite bonus.
Bonusbilden blev till i går kväll då vi var ner till ån för ett kvällsdopp...

Då kom Råsvalen tuffandes förbi oss.
Nypiffad o fin.
Jag nämnde visst tidigare att jag testbroderat en midsommarstång. Det var lite för mkt stygn i den men annars tycker jag den var fin.


I går  morse satt jag på balkongen o blev där betittad av en konstig filur.
Det var varken en fluga eller en humla eller en geting eller ens ett bi.
Den är ca 2-2½ cm stor o kan stå blickstilla i luften och den kan flyga blixtsnabbt.
Är det ngn som vet vad det är för ngt?


Jag har då aldrig sett ngt sådant förut i alla fall.
Detta är en ganska stor förstoring från originalkortet så skärpan är väl inte den bästa men de var nästan omöjliga att fånga på bild.
Så fort man skulleställa skärpan - det låter inte så mkt - så stack de iväg snabbt som ögat.
Inga linslusar precis.
Ha nu en bra helg o var rädda om er o varandra!!!
Kramelikramisar!!!




2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen dina somriga utmaningsbilder. Kul med bonusbilden.
    Jag ska försöka komma mig för att ta min bild i morgon - bara ett dygn försenad.

    SvaraRadera
  2. Kom på att jag skrev i maj någon gång att jag skulle fota vår baksida för att se hur det grönskade i pergolan. Har helt glömt av det!!!
    Får se om jag kommer ihåg i morgon!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera