måndag 12 september 2011

Har försökt mig på att göra ngt igen...:)

Jag får ju mina snilleblixtar ibland o denna gången
ville jag försöka mig på att göra ett block
som jag bara sett färdigt på foto.
Försökte klura ut det o som vanligt när jag ska testa
något så blir det i miniformat...
Mugrugs är lämpliga som "teststorlek"
Ovansidan...
o detta är undersidan
Kvilta?
Nja - inte så värst bra på det  -
men jag försökte sy runt rosorna i alla fall.
Ett varv bara men jag kanske skulle ha gjort mer.
Egentligen var det ju rutorna jag ville testa o de tycker
jag nog ser ut som de gör i det foto där jag sett dem.
Storlek o propotioner är kanske inte rätt ...men
vad gör det om 100 år?!?
Då är de utslitna för jag använder dem ju.
Väntar på att få höra av min dotter. Hon har bjudit på en tågresa på Tradera.
Undrar vad den slutar på o om hon får den?
Sist jag hörde ngt så skulle den kosta 11:- men då var det typ en halvtimme kvar på budtiden.
Häftigt det där att man kan bjuda på tågresorna.
Det blir ju oftast billigare än att köpa direkt ändå.
Det slutade på 115kr så det va ju överkomligt ändå.
Bra där..
***************************
Hihi...
Tokigt kan det bli
här sitter man o väntar som om det vore "lilla julafton"...


Mina pelargoner på trappen utanför...
Jo det är faktistk hagelkulor som ligger däri.
Det bara vräkte ner i ett par timmar.
Regn o hagel o åska om vartannat.
Var riktigt ruskigt ett tag.
Det kom ingenting i Örebro men här kom det massor.
Trots plusgrader så låg det hagel kvar även på morgonen efter.
Otippat men ganska häftigt ändå.
Näe nu orkar jag inte vänta  längre så nu blir här igenslalgning av datan...

Kramelikramisar alla!!!
Ta hand om er o varandra!!!



2 kommentarer:

  1. Ja det kom ju lite hagel och regn o rusk i stan ...här kom det inge... Fint det vart med underlägget. Såg den IRL den vart bra den :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du håller på och testar!
    Det är ju bara genom att göra det som man kommer framåt!
    Inte lite hagel ni fått!!!!
    Kramen

    SvaraRadera