tisdag 10 juli 2012

Hmmm...

Det är ju bara sååå trist med allt regnande :-(
Man kan ju tro att det skulle bli mer kreativitet framför symaskiner o handsöm...
Men - ack nej - inte det inte...
Har i o för sig suttit vid datorn o letat broderier - o det kan ju ta tid...
Skall göra en Sångpåse till Noahs födelsedag o har då letat motiv till det...
Jag har hittat några - behöver fler - så det blir mer leta - har till o med lyckats brodera ett par stycken motiv o gjort dem helt klara med fyllning..,
Men - det återstår ju några då ...
Bl.a. En buss - hjulen på bussen de går runt runt runt....
Jag har en buss ngnstans - men var???
Typisk situation när man ska göra ngt ;-)
Alices klänning - trooor jag att jag kommit på rätt väg med överdelen
Alltid ngt - för nu börjar det dra ihop sig...
Fick lite "jobb" oxå - byta dragkedja i ett par jeans.... Förstår inte varför det ska vara så motigt att laga kläder emellanåt - ibland känns det som att jag hellre syr nytt :-/
Nehe - dags o rycka upp sig o börja brodera - en snigel - sprätta dragkedja o kanske lite annat roligt för här regnar det bara...
Kramelikramisar alla!!!
Var rädda om er o varandra!!!

3 kommentarer:

  1. Lycka till med letande och sångpåse-tillverkning!!
    Ta hand om dig!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Blir kalas bra :)
    Och den du sydde ihop igår under fikat vart ju oxå söt.
    Kommer bli kalas bra det :)
    Tack för sälskapet igår
    Ha en bra dag kramiz

    SvaraRadera