onsdag 9 maj 2012

Tomt i huset...

Så var jag då solo igen...
Har haft besök ett par dagar av en mkt god vän. Det var jättetrevligt.
Åkte i går kväll.
Nu är här regn o elände igen....vilket sammanfallande.
Känns ju lite trist då regnet öser ner o ingen sol såklart - men det rer sig.
Jag får vara glad o tacksam över det jag har o se framåt med tillförsikt...ingen glädje i att gräva ner sig i eländet...varken för mig eller för andra.
Nu har jag lust att börja göra ngt igen...frågan är ju bara VAD?
Egentligen har jag ju miljoner idee´r o miljoner saker att göra redan men inget känns ju så där värst lockande...haha - är inte det typiskt.
Då blir man i stället sittandes med huvudet fullt o händerna tomma.

Häromdagen var jag  till Walles lilla grav. Tänk att träkorset vi satte där stod lika fint som den dagen det sattes där. Trots att det varit både höst o vinter o vår... ävMen Usch vad saknaden är stor!
I går var jag hos en familj som fått kattungar o blev alldeles frälst i en liten sköldpaddsfärgad luddtuss.
Skulle nog bra gärna vilja ha ha lite sällskap - men som dotra sa får jag nog tänkaöver saken...Vem skall se efter om jag vill hälsa på Noah? Eller om jag skulle vilja göra ngt?
Är Noah allergisk kanske? Ja tusen frågor så jag får nog ta mig en riktig funderare på den saken - även om det skulle vara mysigt med en liten varm o go´kompis.
Det skall ju funka framöver i åren med...
Nähä - nu ska jag få på mig lite i klädväg så jag kan smyga ut o kolla i brevlådan om ngn rolig post kommit :-)
Kramelikramsiar alla!!
Var rädda om er o varandra!!!

1 kommentar:

  1. Hej Anki!
    Tråkigt väder ger tråkiga tankar!
    Här regnar det också!
    Någon gråter på oss!
    Ta hand om dig!!!
    Kram

    SvaraRadera